שירות בדיקות DNA חדשניות יסייעו לכם למצוא קרובי משפחה

שלום בידרמן No Comments on שירות בדיקות DNA חדשניות יסייעו לכם למצוא קרובי משפחה

בדיקת ה-DNA הביתית של MyHeritage פשוטה ואורכת כשתי דקות, במהלכן הנבדק מתבקש לגרד באמצעות מברשת קטנה את חלל הלחיים בתוך הפה • המחקר של MyHeritage כלל קהילות יהודיות שונות ברחבי העולם שלהן מאפיינים גנטיים ייחודיים

צילום: Nati Shohat / Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage מסתערת על שוק בדיקות ה-DNA ומשיקה היום לראשונה את MyHeritage DNA – שירות בדיקות גנטיות בינלאומי. מהלך זה נחשב לנקודת מפנה בתעשית ה-DNA העולמית הנמצאת בצמיחה גדולה ומחזק את מעמדה של MyHeritage כמובילה עולמית בחקר ההיסטוריה המשפחתית.

בדיקת ה-DNA הביתית של MyHeritage פשוטה ואורכת כשתי דקות, במהלכן הנבדק מתבקש לגרד באמצעות מברשת קטנה את חלל הלחיים בתוך הפה. ראש המברשת מוכנס למבחנה שנשלחת למעבדה להפקת ממצאי ה-DNA והמשתמש מוזמן לצפות בתוצאות באתר או באפליקציה ייעודית לנייד שהשיקה החברה. המערכת מצליבה את בדיקות ה-DNA במטרה למצוא קרובי משפחה, וכן מספקת מידע מדויק באופן יוצא דופן על מקורותים האתניים והגיאוגרפיים של הנבדקים.

לצורך פיתוח המוצר ביצעה MyHeritage בחודשים האחרונים מחקר ייחודי הנקרא "אוכלוסיות המייסדים", במסגרתו איתרה ובדקה גנטית כ-5,000 משתמשים מכל קצוות כדור הארץ, מאוזבקיסטן ועד איי פיג'י, מגרינלנד ועד דרום אפריקה, שאילנות היוחסין שלהם מעידים כי משפחתם מושרשת באותו מקום גיאוגרפי במשך דורות רבים. באמצעות המחקר תספק בקרוב MyHeritage לכלל הנבדקים מידע חדשני ופורץ דרך אודות כ-100 מקורות אתניים וגיאוגרפיים, מדויק ומפורט במידה רבה הרבה יותר משירותים הקיימים כיום בתחום. בפרט המחקר של MyHeritage כלל קהילות יהודיות שונות ברחבי העולם שלהן מאפיינים גנטיים ייחודיים, מיוצאי ספרד ואשכנז, כולל קהילות שלא זכו לתשומת לב עד כה מצד הקהילה המדעית.

בדיקות ה-DNA הן מוצר משלים לכלים המסורתיים העומדים לרשות משתמשי MyHeritage, הכוללים אילנות יוחסין ורשומות היסטוריות. ה-DNA יכול להוכיח או להפריך קיומו של קשר משפחתי או לענות על השאלה האם יש קרבה משפחתית בין שני אנשים החולקים את אותו שם משפחה נדיר. כמו כן ה-DNA מאפשר לעיתים למאומצים לאתר את משפחתם הביולוגית. בעוד DNA מאתר קשר גנטי בין שני אנשים, אילנות יוחסין ורשומות היסטוריות נדרשים כדי למפות את הקשר.



0 תגובות